De nieuwe Helmes-brochure is uit: “Klimaathysterie en Greta-theater”

Door: Joachim Siegerist*)

Vergaat het U hetzelfde als mij? Ik kan het woord “klimaat” niet meer horen, en bij het onderwerp “Greta” gaan mijn nekharen overeind staan.

Waarom? het antwoord lag al op het puntje van mijn tong, vóór ik dit begon te schrijven: Het werd en wordt allemaal mateloos overdreven. Ja, de “symboolfiguur”, de “heilfiguur” der klimaatjongeren, wordt bijna vereerd als een heilige. Ontelbare staatsmannen, zelfs de paus, ontvangen haar, de pers jubelt.

Maar door de bank genomen: Het gaat om Greta Thunberg, een alles bij elkaar 17-jarig Zweeds schoolkind. Greta is er in het nu afgelopen jaar in geslaagd, de wereld voor paal te zetten – vanwege “prima klima(at – vert.)”. Nee, predikt zij, ons klimaat is verpest, vooral door dat verdomde kooldioxide (CO2). Dat de natuur, de levende wezens en de plantenwereld deze stof dringend nodig hebben om te léven, wordt verzwegen of onderschat – zoals zoveel, wat niet in de links-ideologische kraam van de klimaatprofeten te pas komt.

Zogenaamd “gerenommeerde wetenschappers” laten zich voor het karretje van een geheel nieuwe industrie, de “Ons-klimaat-gaat-kapot”-industrie, spannen. Hier wordt niet serieus geargumenteerd, maar hier wordt gepolemiseerd en geïndoctrineerd – en geïncasseerd.

Zodra ik de nieuwe brochure van Peter Helmes las, stokte mij meerdere keren de adem in de keel. Zo brutaal zijn wij zelden gemanipuleerd! Zo onbeschaamd werden wij nog nooit door de veroorzakers van de “klimaatwaanzin” bij de neus genomen!

En waartoe dient het allemaal? Ik zeg het meteen maar : In elk geval niet ten behoeve van het klimaat – alleen al, omdat het klimaat zich door ons niet laat sturen. Maar het dient ten behoeve van de linkse ideologen, die ons een nieuwe, door hen aangestuurde wereld beloven en die een Nieuwe Mens, een Nieuwe Samenleving willen creëren. Daarover leest U meer in de Helmes-brochure (zie onder).

En wat U nog meer kunt lezen, zal ook U – om het zeer voorzichtig uit te drukken – ergeren. Mij maakte het woedend: Het theater rondom Greta is een ongelofelijk verrijkingsprogramma van de mensen, die de marionet Greta op de Bühne hebben gebracht – allereerst de schaamteloos agerende ouders. Wat zij met hun minderjarige – en daarenboven zieke – dochter uithalen, verdient voornamelijk het etiket “kindermisbruik”, want het meisje wordt regelrecht uitgebuit.

Dat de vaderlijke onderneming en de “bevriende” firma’s (Rentzhog) hiermee een goudmijn hebben aangeboord, wordt in het openbaar echter verzwegen. De acties van Greta’s vader “Ernman Productie AB” verveelvoudigden hun waarde gedurende het laatste jaar evenzeer als de acties van de “oprichtersfirma” van de “klimaat-icoon Greta”, Northern Grace AB. (Overigens resideren beide ondernemingen op hetzelfde adres in een prestigieuze wijk in Stockholm.) Ja, geld stinkt niet.

Door de Zweedse PR-grootbelegger Ingmar Rentzhog en diens mediateam wordt van Greta perfect het juiste plaatje neergezet. Goed belichte foto’s en emotioneel doordachte video’s – PR-professioneel maar meteen in het Engels – laat het persbureau van Rentzhog viraal verbreiden van Facebook tot Instagram. De krant “Svenska Dagbladet” zegt Rentzhog na, dat hij de ontdekker van Greta is, teneinde voor een groen Facebook-concern (de actie-maatschappij “We don’t have time”) miljoenen in te zamelen: “Ja, zo was het. Ik heb Greta vervolgens ook met veel geholpen en daartoe ook mijn metwerk aan contacten gebruikt.”(Rentzhog)

En wat er vervolgens komt, zouden wij allemaal te danken hebben aan een 17-jarig meisje, dat “onbaatzuchtig strijdt voor een beter milieu”? Nee, nee, wij worden voor de gek gehouden – sinds het begin van de hele geschiedenis, toen de “kleine Greta eenzaam maar dapper” met een zelfgemaakt protestbord -“Schoolstaking voor het klimaat”- in de binnenstad van Stockholm op een trap zat en protesteerde tegen de milieuvervuiling. Geheel toevallig (?) was er een fotograaf ter plaatse en “geheel toevallig” werden sindsdien alle activiteiten van Greta begeleid door fotografen en cameramensen.

Binnen enkele weken moet er over Greta’s spijbelaars-beweging “Fridays for Future”een film verschijnen. “Geheel toevallig” hebben de filmmakers Greta sinds het begin van de beweging begeleid en gefilmd. En de hoofdrolspeelster van deze enscenering wist daar niets vanaf? Ze is volgens de schildering van de “Goedmenschen” door dik en dun de “kleine, onschuldige, dappere” Greta. Maar er was een hiaat in de enscenering, die het hele Theater ad absurdum voert: Bij haar terugreis van de klimaatconferentie in Madrid reisde ze overwegend Eerste klasse en werd daarnaast met voorrang bediend. “Eerste klasse”? En met het oog op de vele koffers, die Greta naast zich op de treinbodem had uitgestald, mag worden aangenomen, dat ook de (zeker niet kleine) entourage evenzeer eerste klasse meereisde. En wéér was “toevallig” de hoffotograaf ter plekke. Hier schoot men in eigen voet. Want in de Duitse openbaarheid groeit ondanks “Greta’s bescheidenheid” sindsdien de twijfel of het allemaal niet van A tot Z is geënsceneerd.

Peter Helmes biedt ons weer eens spannende lectuur over de toestanden in onze republiek – spannend geschreven, als een krimi, die ons de ogen opent over de “nieuwe politiek”van de “nieuwe mensen”. Daarenboven biedt de brochure alle nuchtere, maar alarmerende informatie over weer, klimaat en maatschappij-verandering. Een opsteker!

Met hartelijke groeten,

Uw Joachim Siegerist, uitgever en voorzitter van “Die Deutschen Konservatieven”

Bijvoegsel:

“Bijgelovig, decadent, dom, hysterisch, infantiel, smachtend naar verlossing”

Hoe kon het zo ver komen, dat de dommen Duitsland beheersen – en wat gaat dat betekenen voor het jaar 2020? Henryk M. Broder, DIE WELTWOCHE (Zürich), 28.08.2019:

“Ik houd van Greta. Niet vanwege haar vlechten, niet vanwege haar vollemaansgezicht, niet omdat zeziek is, en ook niet omdat ze het spijbelen tot moreel imperatief heeft verheven. Ik houd van Greta, omdat ze er – zij het ook ongewild – in is geslaagd, de westerse samenleving te ontmaskeren als datgene, wat zij is: bijgelovig, decadent, dom, hysterisch, infantiel en smachtend naar verlossing.”

“Wie er ook de klimaat-cultfiguur GRETA geconcipiëerd heeft, plant iets groters”, concludeert WELT-columnist Henryk M. Broder. En Philipp Krohn valt hem in een bijdrage in FAZ van 12.04.2019 (blz. 16) bij:

“Thunbergs boodschap ‘ons huis brandt’ dwingt tot het verbouwen van de samenleving. Het is nu niet de tijd, om ons diplomatiek uit te drukken.”

—————–

U ontvangt de 116 bladzijden tellende brochure als eenmalig exemplaar kostenloos bij:

Die Deutschen Konservatieven e. V., Beethovenstr. 60, 22083 Hamburg, tel.040 / 2994401, e-mail: info@konservative.de

Door: Joachim Siegerist.
Vertaling: Theresa Geissler.
Bron: https://conservo.wordpress.com/2020/01/15/die-neue-helmes-broschuere-ist-da-klima-hysterie-und-greta-theater/

Geef een reactie

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.